ブックタイトルGSIS_2019

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概要

GSIS_2019

研究科のプレゼンス向上のための企画と実務Planning and carrying out the publicity work forimproving the presence of GSIS広報室は、2018 年度より研究科のプレゼンス向上のための企画と実務を行うことを目的に新設されました。主として研究科の広報誌やニュースレターの発行、研究科Web やSNS の更新、プレスリリースや報道の対応を行います。■研究科の情報発信研究科ウェブサイト、SNS の更新などを通して研究科で行われている研究内容の紹介、受賞情報などの実績紹介、関連イベントの情報発信を行います。また、研究科概要、リーフレット(いずれも年1 回発行)、研究科ニュースレター(年2 回発行)、研究科ジャーナル:Interdisciplinary Information Sciences(年2 回発行)の編集・発行を行います。■プレスリリース研究科の教員・学生らによるプレスリリースの窓口となり、研究成果を広く一般の方々へお伝えする中継ぎとなると同時に、各報道機関からの取材窓口として取材日時の設定、内容の調整などを行います。■研究科関連イベントの取材研究科の教員・学生らの関わるイベントの取材・撮影を行います。The Public Relations Office (PRO) was created in 2018 with the aim of planning and followingthrough with enhancements to the profile of the graduate school.This mainly involves generating public relations magazines and newsletters, updating the graduateschool website and SNS media, and responding to press releases and news reports.Conveying Graduate School InformationThe PRO uses the graduate school website and SNS updates to inform about achievements, such asresearch being undertaken at the graduate school, awards received, events, etc.Furthermore, it edits and publishes an overview of the graduate school and a leaflet (both annual),a graduate school newsletter (twice a year), and the graduate school journal, InterdisciplinaryInformation Sciences (twice a year).Press ReleasesThe PRO is the channel for press releases by graduate school staff and students. It is an intermediarybroadly disseminating research results to the general public, while also coordinating with newsorganizations that wish to cover the graduate school, setting dates and times and arranging thecontent of coverage.Coverage of Graduate School EventsThe PRO provides coverage, both written and visual, of events in which graduate school staff andstudents are involved.教 授 加 藤 寧Prof.Nei KatoPublic Relations Office広報室広報室Public Relations Office■ 広報室長研究科ウェブサイト プレスリリース、記者会見等の運営とサポート72